ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

" تقدیم به شهدا ؛ برادران عزیزم " ؛ " 22 اسفندبزرگداشت شهدا وتمامی سال ها به یادتان "

 

 

" شعر صرفا جهت مطالعه است ؛ کپی برداری پیگردقانونی دارد " 

***************************************************

                

    دوست دارم صداقت آبی آسمانیت را   1

                

    دوست دارم شکوفه لبخند نگاهت را

               

    تو در نگاه خود باور امروز را می بینی و من

                  

    نگاه صاف ، آفاق آسمانها را می بینم

                

    تو با من چه کردی ؟

              

    ای غبار گم گشته در فلق

                

    به من باز گرداند

               

    تو را امواج متلاطم ابر بخوانم

                                       

    یا

                

    ذرات طلایی افق به خون نشسته

                                    

     یا

                

     باغی پُر از شکوفه های سیب

                

    تو را هر چه بخوانم

       

    می دانم

       

    که مرا ، با خود

     

    به اوج آسمانها کشاندی

          

    و من در باور طلایی آسمانیت

           

     به انتظار خواهم نشست

                                      

     باید

              

    تو را نگاهِ                       

            

    گم شده در ذرّات طلایی

                                                

     فلق بنامم                                                                   

             

     من آن اوج نگاهم

            

    اگر تو بگویی ، باز آی

                                   

    آن گاه

                                      

     باغ شکوفه های گلها

                                                    

     دوباره در فلق نمایان خواهد شد

            

    با من بگو از صداقت آسمانیت

           

    و قلب مهربانت را

          

     که در دشت شقایقها         

           

     آن را برای ما بر جا گذاشتی

         

     آمدنت را بوی بهار ، با خود خواهد اورد                 

           

     قاصدکی سبز ، خبر امدنت را آورد  

           

  --------------------------------------------------------------------------------------- 

   سرودۀ :  رویا پوراحمد گربندی                  «  تقدیم به راهی نور  »     

       1 – شهید