ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

" بهار رسید "

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم ها

ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شبها

ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعت

حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما

شعری برای گل های همیشه سبز

این شعرصرفاجهت مطالعه است *کپی برداری پیگیردقانونی دارد

*************************************** 

در آسمان شهر به دنبالتان گشتم

اما

نیافتمت جز دلتنگی غروبانه

در آب های آبی آبی به دنبال تان گشتم

اما

نیافتمت جز در امواج خروشان شط

حضورت خروشان بود و بی قرار

در نخلستان های سبز جستمت

اما

نیافتمت جز در نخل های سوخته و بی سر

اما

مرا به ضیافت نور ، به دشت های سبز

به باغ های نیلوفران سبز بردید

مرا به با نام رویا خواندید و از

مرزهای زمان عبورم دادید

آن جا همه چیز هست جز

                                      

لحظه میعاد و میثاق

همه جا را در مهد به دنبالتان گشتم

اما در بوم خیالم

به تصویر می کشم

زیباترین تجلی عاشقانه شما را

و شما رویا صادقانه مرا با خود می برید تا ناکجا آباد

قدم های من در گشت شبانه تا سحرگاهان

تو را از مهد به عرش می کشاند

پلکانی از جنس نور می بافم

با من بیا به آن سوی افق تا بی نهایت عشق

همه چیز غرق در نور است

اما

من گل های شب بو را می فرستم

تا رد پای شما را هر روز به من گزارش دهند

رایحه گل های بهشتی در یک قدمی توست

پرده های نسیان و گناه کنار روند

 

خواهید دید تا بی کرانه ها

من رویای صادقانه ات خواهم شد تا باهم

به دشت های شقایق سفر کنیم

با من بیا ...

*******************************************************************

نوشته رویاپوراحمدگربندی ؛ ساعت  15:30 بعدازظهر ؛ جمعه   1393/12/08

تقدیم به شهدا