ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

نگاهم به سوی آسمان شهر است

گل شقایق

نگاهم به سوی آسمان شهر است

من از ازل به دنبالت به مهد آمدم


چقدر سخت بود هبوط                      
1


من باغ های پردیس را به هوای تو رها کردم    2

             


همیشه در ماه رمضان و بارش باران و رزم رزمندگان


چشم هایم می درخشد


چون راهی به عرش باز می شود


رایحه ی پردیس مجنونم می کند


و حال


ماه رمضان است !


و این روح


در جستجوی راهی به سوی آسمان هاست !


آدمک های این مهد


در جستجوی هوای نفس


قلوب را می شکنند


ارواح کدر و پر عصیان شده است


در شب های قدر


ارواح سیاه رو


دست ها به سوی آسمان است


و من سرگشته مجنون ثارالله
       3

          

رایحه یاس کبود و نرگس                  4 و 5


را بهانه


تا پله های عرش را طی کنم


نگاهم سبز ، راهم سبز


به دنبال جای پای شقایق های پرپر        
6


از مهد به عرش طی می کنم


قلب بلورینم را

به دشت شقایق ها بردم


و مجنون ثارالله برگشتم                  
7


و اکنون


دلخسته تر از همیشه


بازگشتم


گلی هستم


که در مسیر تندبادحوادث


رایحه ام را نثار گل های زمینی کردم


اما


خارهای گل ها در قلبم جا ماند


می آیم از مهد به عرش


در مسیر گندمزارهای طلایی مهد


جای پای برادرهایم  هنوز پیداست.......                8         


پاهایم در مسیر آن هاست


پیمانم با لاله ی سبز بی سر پا برجاست                   9


نگاهم سبز سبز است


راهی سخت است


این جسم فرسوده ی هزارساله را        10          

      


از ازل تا کنون


به سویت می کشانم


یکی دو پله تا عرش بیش نمانده


خواهم آمد

******************************************************************************

شعری ازرویاپوراحمدگربندی * جمعه  12/4/1394 * ساعت 18:05 عصر

1-هبوط آدم از بهشت به زمین

2-فریبی که شیطان به آدم داد و و به واسطه آن آدم به زمین تبعید شد

3-امام حسین ( ع)

4-حضرت فاطمه الزهرا ( س )

5-امام زمان ( عج)

6- شهدا

7- امام حسین ( ع)

8- شهدا

9- امام حسین ( ع)

10- آدمی که در آرزوی بازگشت به بهشت است