ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

  

                                         1                    2 

          دوست دارم ، دانه های الماس پاشیده بَر باغ کبود را بشمارم 

 

          دوست دارم ، زُورق طلایی بَر باغ کبود برانم   

 

          دوست دارم ، همره من تا باغ گلها بیایی 

 

          از اینجا تا پیچ آن درّه های سپید و کبود راهی نیست    

 

          پلکانی از گلهای سپید برایت خواهم ساخت     

 

                                  و

          گلهای یاس را بدرقه راهت خواهم کرد 

 

          از اینجا همه چیز مانند نیلوفری کبود می ماند 

 

          پله ، پله با من بشمر تا دریاچه نقره فام   5  

 

          باغ نیلوفران آبی غرق در گلهای سپید است     5   

 

                               و

          تارک سبز پیچکها از اینجا تاآن پایین می رود  

 

  

         دوست دارم ، همره من تا باغ خاطره ها    

 

         باغ آشنایی سبز ، بیایی 

 

         تو را شقایقی خواهم داد   

 

                                                         و

         شاید لاله ای سبز پیچیده در عطر خاطر ه ها   6    

 

         تو را بَرگ عبوری خواهم داد 

 

         تا بَر دشت شقایق ها و اقاقی ها 

 

         پرواز یاد گلبرگ های یاس سپید را ببینی 

 

         تو را در شبی سَرد 

 

         در پشت آن قله های یاد واره ها 

 

         رها خواهم ساخت 

 

         دوست دارم ، دانه های شبنم نشسته بَر گلها  

 

                        تا انتها حضور 

 

      بی خود ، ببینی 

 

      آنوقت ، تو را به باغ خاطره های همیشه جاوید خواهم بُرد

  ------------------------------------------------------------------------------------

     سرودۀ : رویا پوراحمد گربندی        

      

     ۱-   ستارگان 

2-     آسمان 

3-     هلال ماه 

4-     ابرهای سفید وخاکستری 

5-     جایگاه شهدا در بهشت 

6-     یاد و خاطره شهید