ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

به من امروز عَجب اِذن سفر خواهند داد


غم امام حسین

به من امروز عَجب اِذن سفر خواهند داد

آن چه از عصر ازل تا که به امروز عَجب خواهند داد

در ازل هیچ نبود ، وادی سرمست نبود ، عشق نبود

تا که این عَبد سرگشته به عشقش به ازل خواهند داد

من به امروز ، قدمی پا به جلو ، مرا خواهند داد

این جه بوده است که معبود به عبدش چنین خواهد داد

من به امروز، بر این وادی خشک کرب و بلا مرا خواهند داد

 در فلک ، آمده است عشق جگرسوز مرا خواهند داد

تو بگو با من از این عشق ، چه بود که مرا خواهند داد

گویی از آن وادی نیست به هست مرا چنین خواهند داد

می گردم و می چرخم با روح خود چنین خواهم گفت

که عجب بر این وادی سرخ ازل ، عشق مرا خواهند داد

در طی الارض ازل ، مهد مرا به گذشته و حال چنین خواهند گفت

این تویی و آن من خواهم بود

که با یاران حسین در طی الارض زمین ، سفری خواهیم داشت

من به کدامین راز ، سربسته چنین هم خواهند گفت

من اینم که راهم سبز ، نگاهم سبز

چون که از یاران بهترین خواهم بود

امروز با من به ارض موعود بیا

که نخست سرباز حسینم

و بعدش سرباز ولی امر( عج ) خواهم بود

بَه چه خوشبخت ترین خواهم بود

که در این مهد مرا ، بهترین خواهند داد

---------------------------------------------------------------------------------------------

سروده رویا پوراحمدگربندی – پنجشنبه 5/5/1402 – تاسوعا  9 محرم – ساعت 3:32 صبح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد