ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

لبیک یا اباعبدالله الحسین ( ع )

شعری برای امام حسین ( ع ) : میلاد عشق و آزادگی مبارک :

 

نتیجه تصویری برای تصویر گل سرخ محمدی

  

این شعرصرفاجهت مطالعه است *کپی برداری پیگیردقانونی دارد


   *************************************** 


 لباسم سبز ، نگاهم سبز ، راهم سبز       1

  آسمان دل من سبز است

  یاد باد ، آن شب لالۀ سبز        2

   در میان لاله های سبز ، او زیبا بود        3

    در نگاهش نور ، هیبت ، وقار

                      جَدش بود       4

   من از دشت شقایقها ، باز می گردم

    باغچۀ کوچک دل من

    به وسعت آسمانها است

    و من شبانگاهی دور

    باغ گلهایم را دیدم

     گلهای رنگارنگ ، همه در یک جا جمع

      و گلهای نرگس را

       رَسته از بند فصول

       شاید زمانی می پنداشتم

        باغ گلها ، دشت شقایقها

        خواب یا شاید رویا است

    امّا اکنون ، می دانم

    باغ گلهای من ، جاودانی است

    من ، لالۀ سبزم

    سبزتر از تمامی لاله های سبز

     من ، رسَته از بند قوانینم

      من ، همره لالۀ سبز

     از دشت کرب و بلا می آیم

       هیبت او ، بس سنگین است

  او لالۀ سبز کوچک خود را ، با خود

                           

               به آسمانها خواهد برد

     لالۀ های سبز ، سَربازان اویند

      بوی او را هر سال  

       باد با خود

        به دشت خشک باورمان ، می آورد

        راهم سبز ، وجودم سبز

        چون که سالها ، شایدم قرنها

                   داغدار شقایقهایم

       با من ، هر شب

          از دشت نمناک غربت ، تنهائیها

         لاله ها می رویند

                     آلاله ها در کوه

              بند سپید یاس هایم

              بر تارک زمین

              ستارگان درخشان زمین را

              به آسمانها خواهد برد

    ------------------------------------------------------------------

 

    سرودۀ : رویا پوراحمد گربندی 

 

« تقدیم به سرور آزادگان و سالار شهیدان امام حسین (ع)

                 وپاسداران و حریم عشق و آزادی»                  

       

  1 - این شعر بر اساس 2خواب سروده شده

 

  2 - امام حسین (ع)

  3 - پاسداران  

  4 – پیامبر اکرم