ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

" شعری از رویاپوراحمدگربندی تقدیم به شهدای حجاج کعبه و صفا و مروه و منا " :

 

 

 

چرخم و می گردم به دورکعبه ی دل ها        1

اما کعبه پریشان است                                 2

بر بام کعبه ملائک در حزن

آسمان دل من بارانی است

و به قدر ابرهای مکه

که می غرد و می بارد

اشک های آسمان مکه

بی امان تا به ابد سوگ وار است

هفت باری که به دورت می گردم

و در سعی صفا و مروه

ودر سنگ جمرات

چه کسی را سنگ سار باید کرد ؟

نام بد رفته ابلیس تا به ابد معلون

یا

دستیارانش : آل سعود را

حتی کبوتران بقیع هم سوگوارند

مظلوم ترین کبوتران در بقیع اند

هیچ می دانستی ؟ !

که به گرد حرم رسول الله می چرخند و

اذن دخول ندارند !

اما در مشهد الرضا ( ع)

کبوتران حرمش

 سر به آستانش دارند و

در نجف اشرف شادمان به دیار مولا علی ( ع) می آیند

از آسمان منا به جای باران ، خون می بارد تا به ابد

کبوتران حرم امن الهی ، دسته دسته                        4

می آیند تا رم جمرات گویند

اما ، ناگه می شکند هرم قداست رم !

ابلیسانی از ره می رسند و                                   5

جای کبوتران شکسته بال حرمت تنگ است

کوچ باید کرد

دسته دسته ، خونین بال

یاد عطش ات هستم یا ثارالله در کرب وبلا             6

نیست هیچ کبوتری از دیار ، عاشق ثارالله

بی ذکرت تا وقت عروج

از مهد تا عرش

دسته دسته ملائک به صف

صف در صف ،

غوغایی به پاست

سر به آسمان می سایم تا بگویم

من همان اشرف مخلوقاتم ! ملائک می دانستید ؟         7

که به خدایم گفتید ؟

ز چه باید سجده کنیم بر مشتی خاک !                      8

من ، آدمم از نسل بنی بشرسرگشته

که به عرش می آیم

بی بالم و بی پا و سر

اما خندانم                                              9

حال می دانم که چرا دوشین

در آرزوی رفتن بودم !                              10

اما گل ها تک چین شده اند                          11

هر کسی را یارای ضیافت رب نیست

رفتید ، یادی از " رویای " رفته از یاد کنید

که خواهم آمد

**************************************************

شعری از رویا پوراحمدگربندی* شنبه  18/7/1394 * ساعت   09:30 صبح

         (( تقدیم به شهدای حجاج کعبه و صفا و مروه و رم جمرات ))

 

1-کعبه خانه خدا

2-در سوگ از دست حجاج مسلمان

3-حاجی هایی که برای سنگ زدن به شیطان در روز عید قربان ، خود به قربان گاه

         (  3  مهر ماه 1394  ) رفتند

4- حاجی هایی که برای سنگ زدن ستون شیطان رفتند

5- شاهزادگان آل سعود که حضورشان ، باعث حادثه کشتار حاجی ها در منا شد

6- امام حسین ( ع)

7- من نوعی حاجی که به قربان گاه رفتم و شهید شدم

8- لحظه اعتراض فرشتگان به خداوند که چرا باید بر خاک آدم سجده کنند

9- لحظه شهادت حاجی ها در کعبه و صفا و مروه و منا             

10- خردادماه 94 ، در آرزوی رفتن حج تمتع بودم با این که فروردین 94به حج عمره

     رفته بودم ، بی قرارهمراه شدن با حاجی ها بودم ، بی خبر از راه رسیدن پر گشودن حجاج

11- تمام حاجی های شهید ، از طرف خدا ، انتخاب شده بودند

" عید غدیر خم بر عاشقان ولایت مبارک " :

تصویر گل قشنگ





من کوچه های تنگ عاشقی  را با علی ( ع ) طی کردم

 

در پس کوچه های مدینه آرام و سبکبال

 

پشت سرش تا کومه عشق

 

رهسپار گشتم

 

من عدل و جنگیدن با ظلم را

 

من مبارزه با نفس را

 

از گل بوته کلامت

 

روئید و نهالش سر از روحم برون زد

 

بوی حسینت ( ع) را

 

از راهت یافتم

 

گرد و غبار بی کسی را با تو پاک کردم

 

دیدارت و هرروز با کلامت

 

طی کردم

 

من پلکان گل های پردیس عرش را

 

با تک گوهر عرش طی کردم

 

من چشمه ی پاک زلال " خم " را

 

درچشمان عاشقانت

 

چون نهر سلسبیل جاری دیدم

 

عشق علی ، راه علی

 

چون شالیزار سبز معطر در دشت

 

چون رایحه نرگس های معطر

 

چون عطر گیچ مریم دشت عاشقی را                        

 

من پویه کنان از مهد تا عرش

 

عشق ولایت تا پردیس طی کردم

 

شهد ولایت با " میثاق خم " ثبت گردید

 

این است عهدی که با پروردگارت

 

بستی

 

" شعری از رویا پوراحمدگربندی "