ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

بر این هولم که چه توانم گفت


تصویر سازی هوش مصنوعی از عاشورا

بر این هولم که چه توانم گفت

از این روز عظیم                                   1

خورشیدت وجودت                                 2

بر این دشت بینوای ، نینوا

چه حادث خواهد گشت

بر این هولم که زبانم

یارای نگفته ها ، آیا باز خواهدگفت ؟     این مَهد

پا می گذارم از عرش به مَهد

جایِ پایِ منِ سرگشته

چه ها خواهد دید در این مَهد غریب

رایحه وجودت

از عرش به مهد آوردم                              3

همچو سایه قدم پا به قدم

همرت می آیم

امروز چه روز گرمی است                          4

در این مَهد غریب

نی خواهد گفت   که

نوایی بس دلگیر در راه است

امروز بی عباس ( ع ) ، حسین ( ع ) چه کند ؟            با

اَشقیای دَم دوزخ                                       5

که از قعر زمین به مَهد آیند باز

امروز زینب ( س ) ، بی عباس ( ع ) ، بس نگران حال برادر

نگران حال حسین ( ع) عزیزش

از این سایه که بی اِذن                               6

 نتواند شمشیر کشد

روحم از کالبد بی نایم

به پرواز در آید

چو ببیند

                                                     

عشق در نینوای بی نوا                               7

گردن زنند  

خون سرخ ثارم                                        8

بر این مَهد عطش ناک

می جوشد و می بالد و بر مَهد زمین

اُسوه ها به پا خواهد کرد

اینک در هر برزن                                    9

گاهی رایحه ات

وزیدن گیرد

که با آن یاران حسین ( ع )

خواهم شناخت ، خواهند شناخت                   10

مَلکوت ،  اباصالح        با این عِطر

جویند یاران حسین ( ع ) را      در مَهد

بس غریب نیست که جزوء 313 تن

یاران اباصالح باشند                                  11

گفتم و می گویم همچو سایه همره ثارم من        12

نتوانم گفتن از عصر عاشورا

جانم را در قتلگاه                                     13

 سَربُرند و من ، سایه باشم                           13

که گر به من باشد

حاضرم تا بی نهایت

سَر در قدمش اندازم

عشق اول و آخرم

از ازل ، مُقَدَر بوده

او ثارالله باشد                                       14

شرط من با اباصالح ( عج )

این بوده است

که سرباز حسینم   و    بعد   

                                          

سرباز اباصالح ( عج ) خواهم بود

شاید در فردا                                      15

از سایه بودن در آیم من                         15

وقت ظهور بسیار نزدیک است

------------------------------------------------------------------------------------------

سروده : رویا پوراحمدگربندی – پنجشنبه  12/5/1402 – 16 محرم – ساعت 22:20 شب

 

1-روز عاشورا

2- امام حسین ( ع)

3- بوی تربت امام حسین ( ع) از یاران خالص امام حسین ( ع) استشمام می شود

4- روز عاشورا

5- سپاهیان یزید

6- رویا  -  اتفاق روز عاشورا در سال 61 هجری بوده و من در آینده قرار دارم نمی توانم به گذشته برگردم

7- امام حسین ( ع)

8- امام حسین ( ع)

9- بوی تربت امام حسین ( ع) از یاران خاص امام حسین ( ع) حس می کنی و راه شناخت یاران واقعی

 امام حسین ( ع) است

10- راه شناخت یاران واقعی امام حسین ( ع) توسط من و یاران امام حسین ( ع) از طریق استشمام کردن

بوی تربت است

11- بی شک کسانی که بوی تربت امام حسین ( ع ) می دهند جزوء 313 تن از یاران امام عصر( عج )

هستند .

12- من همیشه همراه امام حسین ( ع ) هستم از سال 61 هجری تا زمان حال

13- امام حسین ( ع ) -  اگر در روز عاشورا در کربلا بودم محال بود بگذارم گزندی به امام حسین ( ع)

برسد .

14- امام حسین ( ع )

15- در روزی که امام عصر ( عج ) ظهور می فرماید ، باز می گردم تا امام عصرم ( عج ) را یاری کنم