ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

دل نوشته ایی از رویاپوراحمدگربندی : سخنی با حضرت رقیه ( س )

 

هزار و سیصد و هفتاد سال از شب شهادت نازدانه سید الشهداء

حضرت رقیه (سلام الله علیها) می‏گذرد …

H Roghayeh1 شهادت حضرت رقیه (س)

عرض تقصیر که یادمان رفت شما هم جزو کاروان بودید ،

با من بیا ای زیبای کوچک من 

 زیباترین کلام کودکانه تقدیمت می کنم

و تو مرا که می بینی به سویم می دوی

و از آغوش من جدا نمی شوی شاید           1

رایحه ی پدر را حس می کنی     2

و شاید آن زمان که در برابر ضریحت می نشستم

نمی خواستی جدا شوی و من صبحگاهان و شامگاهان

به دیدارت می شتافتم     و                3

تو را در ضریح می دیدم که به انتظار

دوستداران پدر هستی                  4

من دلگیرم

از این که نمی توانم به دیدارت بیایم

ای زیباترین دنیای کورکانه ، با من بیا

تا باهم به دیدار جدت رویم             5

وبگوییم از درد این همه جفا                       

شاید در این آدینه سوار سبز پوش به دیدارت بیاید         6

سلام مرا به او برسان

در کجا جویم تو را

تنها در شامی و من تنها در این جا

بیا تا به همراهت به دشت گل های نرگس رویم

تو را به ستم کشتند

سخت است دوری پدر ، می دانم             7

هر بار به یادت پدرت داغداریم               8

ما وارثان زمینیم و آمده ایم تا بنیاد ظلم براندازیم

عرض تقصیر ، ای زیبای کوچک من

با من بیا تا به دیدار رویم ........

******************************************************************************

دل نوشته ایی از رویا پوراحمدگربندی ؛ جمعه 7/9/1393 ؛ 11:15 ظهر

   (( به مناسبت رحلت حضرت رقیه ( س) ))

1-بر اساس خوابی که دیدم

2-امام حسین ( ع)

3-بارگاه حضرت رقیه ( س) در دمشق سوریه

4-امام حسین ( ع)

5-پیامبر اکرم ( ص )

6-امام عصر ( ع)

7-امام حسین ( ع)

8-امام حسین ( ع)

 

دل نوشته ایی از رویاپوراحمدگربندی ، به مناسبت هفته بسیج

 

رزمندگان اسلام در حال عبادت/کربلای ایرانرزمندگان اسلام در حال عبادت/کربلای ایران

 

با یاد تو آرام می گیرم                               1

صبحگاه را به شامگاه می رسانم             1

با عطر حضورت                                          1   

من بازمانده ی قافله ی عشقم                   2

رد پای مرا از کاروانیان دشت نینوا

تا دشت طلائیه جویید                            3

تا دشت های گسترده ی حجاز

تا بلندی قدس

تا بیغوله های محرمین تمام اعصار

من زیباترین تجلی ایثارم

من ایثارم را از معلمم آموختم                      4

او در عصر عاشورا به من آموخت

حق گرفتنی است

من از خطّه جنوب ، در پیج هر کوره راه گم گشته خشک

تا بلندی نخلستان و دریای نیلگون  خلیج فارس

می آیم

فروغ نگاهم آن قدر گسترده و باز است که

از مهد به عرش می رود

من از باغ های نیلوفران آبی می آیم                  5

تا گل های سپید یاس را به یارانم هدیه کنم

من عاشق کوی یاران تک سوار عشقم                 6

با من بیایید تا شما را

به دشت های سرخ گل های شقایق برم

به دشت های گل های پرپر آسمانی برم

وجودم تا به یادت باشد ای گلواژه عشق

همیشه سبز سبز  باشد همیشه

من و یاران به خیزیم و بنیاد ظلم براندازیم                           7

من از عهد قدیم تا حال با تو میایم و همراهم

من از مدرسه عشق  بسیج میایم  .......

*******************************************

دل نوشته ایی از رویاپوراحمدگربندی ، شنبه 1393/9/1 ، ساعت 11:45 ظهر

1-امام حسین ( ع ) 

 2- یاران امام حسین ( ع)

3- شهدا

4-امام حسین ( ع)

5- بهشت

6-یاران امام عصر ( عج )

7-یاران امام عصر ( عج )