ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

ادبیات معاصر و شعر نو

ادبیات معاصر - شعر نو -

شعری از رویاپوراحمدگربندی :فلسطین آزاد می شود


       Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎

Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Related image
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Related image
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎
Related image
Image result for ‫کشتار مردم در غزه‬‎


شعری از رویا با  درد  این سرزمین


به یاد تو فلسطین



اگربگریم عجیب نیست

در این بیغوله

نهادند نامش زمین


که من نامم آدم است

که براین بوم و بر نهادند

برمن نامم

اشرف مخلوقات جهان


اگربگریی

برمن انسان بی اشک و درد

که تنها به فکر خورد و خواب باشم هین!

چه فرقی بین من و وحوش باشد هین!


درنگ است و درنگ  و درنگ

به فرجام این مهد زمین بی فرجام کار

ببین


این است زیباترین خلقت آفرین

من انسانم و

شرم آید

بگویم


مسلمانم و بی خیال آوا و درد

مسلمانم و به من چه مرد دیگری

مسلمانم و به خیال قطع عضو

مسلمانم و بی خیال اشک مادر به درد


چه گویم دلم آه و است و درد

که چندین در این دشت و راغ

بیاسایم و ببندم دیدگان

نبیند درد و رنجی که شاید

خاطرم بخلد دمی در این لحظه ها


چه گویی و چه می گویی و خواهند گفت : آیندگان

عجب مسلمی بود در این سرزمین

که فریاد مظلومی بدید و دم برنیاوردچند به گاه


مسلمانم و از خاک آزادگانم

من ایرانیم

مسلمانم و سرورم

سرور آزاده گان است :               1

که بی سر و باسر

بیایم و انتقام می کشم


از کفر و کفار

چه صهونیست باشد

یا غیر

بیا با من ای برادر

که دیری نمانده تا فجرگاه


من عشقم ، عشق راه حسین (ع) است

که دستان من سبز سبز است

که شاخ زیتون و بیت المقدس

در انتظارپای سبز سبز


من

مسلمان با درد این سرزمین است


****************************************


شعری از رویاپوراحمدگربندی - جمعه  1396/4/2 - ساعت 9:15


                                                  1438/28 رمضان

به مناسبت روز جهانی قدس   


1-امام حسین (  ع  )                   

نظرات 2 + ارسال نظر
آتوسا جمعه 2 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 10:05 ق.ظ



مرگ بر اسرائیل

زهرا پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.p14masom.blogfa.com

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند

« آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»


هو هوی باد نیست که پیچیده در رواق

خیل ملائکند رضا یا رضا کنند


بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد

ما شاعرت شدیم که مارا سوا کنند


«هر گز نمیرد آنکه دلش» جلد مشهد است

حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند


هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت

او را به درد کرببلا مبتلا کنند


دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط

با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند


از آن حریم قدسی ات آقای مهربان

«آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنند»


سید حسن رستگار

" میلاد امام رضا ( ع) مبارک [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد